Akademi Bolasepak Negara Mokhtar Dahari

It was officially launched by the Prime Minister on 10th April 2014. The Academy located at Sekolah Sukan Negara Gambang will be the new factory to groom new talents into great footballers to don the national colour. Click on image to read more.

Akademi Bolasepak Negara
Click Image For Photo Credit

MAS Aftermath MH370 Tragedy – View From A Captain

MH370 unearth many professionals and talents which nobody knew before. We see gems within out society that had only been polished  when they are invited to speak on the educational side of the missing MH370. Among the gems uncovered is retired MAS Captain Datuk Nik ahmad Huzlan who had served MAS for 30 years. Since his first appearance on Astro Awani, he had been the centre of reliable information about aircraft especially the missing Boeing 777.  His explanation which is simple and easily understandable by non aviation masses.

Kapten-Nik-Ahmad-Huzlan-Nik-Hussain

Ever since i knew his Facebook profile, I requested to be added as a friend and now been following his unofficial statements and views about aviation and specifically the MH370 tragedy.

Today he published a lengthy post on his wall; view from someone who has that self of belonging feeling of his “farm” that feed him and his family for 30 years before retirement. I copy and paste his love and feeling about the future of our national carrier that is beleeding more than RM 3 million a day. I repeat RM 3 million a day, NOT a month or year.

This is his post copied from HERE. Go to the posting to read responses from others.

What will happen to this beloved Airline of ours? Already bleeding to the tune of more than RM3 million a day, it has also shrunk to 5/8th its original size. This month MAS loses direct connectivity to the US where years ago it was serving both coasts, landing at Los Angeles and New York. MAS used to be a Top airline, winning numerous accolades with a sparkling safety record, which went a long way in covering up its Management deficiencies that has been present for many years.
The MH370 Event will definitely expose these deficiencies as the Airline and its Operating Practices comes under a microscope.

How much more pain can this beleaguered Airline bear? While time may heal MAS’ reputation, its main reason for existence, ie, as a profitable Business Entity, is vague and unclear. It will continue to lose money for sure.

I served MAS for 30 years. In 1996 I became Chief Pilot Narrow Body Operations and watched with horror as i saw the smart ones being ignored while the mediocre corporate politicians rule the roost.

During my stint in Management I served under 6 CEOs. All came in with their select team, bringing high hopes, but all eventually faltered as the seasoned corporate politicians edged their way into the meeting rooms and left the CEO Teams clueless. The CEOs and their Dream Teams left after 3 years. The seasoned corporate politicians are still around.

MAS is a story of square pegs in round holes. Its main problem is not the business nor costs. Its about Talent Management. Its about having good Human Resource processes to ensure the qualified does the job they are not just merely good at, but excellent and passionate about doing the task at hand. I observed many Senior MAS staff engaging in processes that ensures job protection, even to the detriment of MAS. These people have to go as they are dragging the company down. They thrive on cronyism. They surround themselves with average people who will not threaten their position. They prefer compliance rather than intellect. They avoid confronting conflict, preferring the path of backhanded maneuvering to solve it their own way.
They need to go.

MAS more than ever needs people with the talent of doing good business, not just ability of running a business. They must be hungry, and understand that the process of a successful sale is serving the customer from cradle to grave AND collecting the proceeds of that sale. The Operations side needs thinkers, not procedural pen pushers, happy to just fulfil what is required of them in a day, but not hungry to improve currently tried and tested process.

There is so much talent inside MAS, but most in the wrong place. Or unrecognised.

On Talent, MAS must keep the Best and Fix the Rest. Average is just not good enough now. Not after losing two planes in six months while bleeding RM3million a day.

Its current path is leading it to destruction. It needs to address its long standing problem, which, even before MH370, seems insurmountable. Excellent Management is required with MH370 hanging over its head.

NOTE: The Above is a Watered down version. There is a Dark Side to MAS that not many knows.

Bloggers view: Is it because MAS is a GLC that it face such a predicament. What if Airasia too is another GLC?

Read some of his educational information

Berita Semasa
Mynewshub
Rakyat Marhaen

 

Bila Tidak Ada Letrik Boleh Pula Membaca

Tadi tulis tentang masalah terputus bekalan letrik. Petang jam 4.00 baru ada semula. Entahlah kerana kita dah biasa dengan ada kemudahan asas itu, bila ada kembali bekalan rasa lega sangat. Bagaikan mendapat tenaga baru pula.

Tapi posting ni bukan nak tulis pasal letrik lagi tetapi sesuatu yang berkaitan dengan tidak ada bekalan letrik. Itu pun selepas laptop kehabisan bateri.

Bulan lepas semasa menghadiri Majlis Sepetang Bersama Blogger #SBB2014 anjuran Denaihati, dapatlah goodies bag yang salah satu isinya ialah sebuah buku yang merupakan koleksi hasil penulisan Denaihati – Denaihati Hudipkan Untuk Memberi.

Tentu ramai bloggers yang dapat buku itu sudah baca selepas balik dari majlis di Saloma Bistro itu. Memang biasalah perangai manusia ni, apabila mendapat sesuatu yang baru pasti akan dilayan dengan penuh minat. Aku pun apa kurangnya, dalam tren lagi dah dok belek buku tu. Tapi perangai manusia ni juga hangat-hangat tahi ayam. Tak payahlah nak berikan maknanya sebab semua orang tahu apa maksudnya peribahasa itu.

Dah baca beberapa mukasurat dan selepas itu letakkan penanda dan tutup buku. Baru hari ini buka kembali sebab dah tak boleh guna komputer kerana tidak ada bekalan letrik.

Sambil membaca buku Denaihati buatlah sedikit sebanyak catatan. Buku tersebut dibahagikan kepada Tujuh Bahagian dan aku baru sahaja habiskan 3 Bahagian sahaja dan memberi tumpuan pada Bahagian Blogging. Banyak panduan diberikan oleh Denaihati kepada mereka yang hendak menjadi blogger yang berjaya. Adalah beberapa tajuk yang sesuai dibaca oleh blogger baru dan juga blogger lama.

Denihati
Denihati

Antara lain ini tips yang berikan oleh Denaihati bagaimana beliau lakukan:

  1. Tulis apa yang terlintas
  2. Susun ayat dan baris
  3. Betulkan ejaan
  4. Ubahsuai kata kunci untuk SEO
  5. Bold kada kunci
  6. Masukkan 3 link berbeza
  • Link pada entri lama
  • Link pada blog/website
  • Link kepada rakan blogger
  1. Selidik fakta yang ditulis
  2. Kategori dan tag yang sesuai
  3. Tajuk entri yang sesuai
  4. Semak ejaan, susun ayat dsb.
  5. Tulis bukan kerana SEO tetapi mengikut peraturan SEO

Disamping itu ada juga diberikan tips-tips yang merupakan ciri-ciri seorang blogger yang berjaya seperti berikut:

  1. Sentiasa ubah ikut peredaran masa
  2. Maksimumkan media sosial
  3. Mempunyai produk sendiri
  4. Tidak terlalu mengharpkan  rakan iklan
  5. Ubah cara berfikir
  6. Yakin diri
  7. Usaha cara bijak
  8. Kreatif
  9. Lain dari yang lain
  10. Belajar daripada mereka yang berjaya
  11. Tawakal
  12. Rajin membaca

Kepada anda yang tidak berkesempatan hadir Majlis #SBB2014 itu masih boleh memilikki buku tersebut di KEDAI DENAIHATI. Hendak berjaya kena banyak belajar disamping mengasah bakat yang Allah kurniakan kepada kita.

Cukup dulu setakat ini perkongsian apa yang aku baca tadi tu. Selepas ini tidak tahu bila pula nak buka buku itu. Nak kena tunggu bekalan letrik terputus pula barangkali.

Catatan Tidak Ada Letrik – Satu Catatan Bersahaja

Sekali-sekala tidak ada kemudahan asas. Hari ini di kawasan perumahan ini tidak ada bekalan letrik. Tidak tahu mengapa. Seluruh Blok kediaman terputus bekalan dan puncanya tidak diketahui lagi.

Terkejut dengan kehadiran pasukan Bomba dan pastinya yang pertama terlintas ialah kebakaran. Sebabnya bomba ni dah sinonim dengan kebakaran. Apabila melihat anggota bomba bergegas memasuki ke kawasan dalam bangunan tanpa peralatan memadam kebakaran maka perkata kedua terlintas mungkin ada ular besar dan merbahaya.

Semasa hendak turun didapati lif tidak berfungsi. Terpaksa turun tangga dari tingkat 6 ke Ground Floor. Baru tahu rupanya bekalan letrik terputus. Generator standby pula tidak hidup dan sebab itu pasukan Bomba dipanggil. Namun apa yang dapat dibuat oleh mereka kerana mungkin bukan dalam bidang kepakaran mereka. Akhirnya mereka pulang. Bekalan letrik masih terputus.

Lain rasanya kesunyian apabila tidak ada bekalan letrik. Yang kedengaran bunyi kenderaan sekali sekala. Yang kedengaran kicauan burung dan suara manusia dana sini. Terasa macam ada satu kedamaian pula tanpa bekalan letrik.

Posting ini pun dibuat dengan menggunakan saki baki bateri laptop yang akan habis sedikit masa lagi. Oh nak publishlah dulu sebelum kehabisan bateri, kemudian buat editing lagi.

Datang lagi lah ye…….

Bila tidak ada letrik ni terbayangkan pula mereka yang tinggal di kawan yang terpaksa berhadapan dengan catuan air di Selangor ini. Terbayangkan bagaimana sekiranya mereka terpaksa mengangkut air dari tingkat bawah untuk bawa naik ke tingkat atas. Ini bukannya kes angkut satu dua tin minuman ringan. Kena angkut guna tong yang pastinya berat. Dah tu berulang kali pula. Bayangkan dari tingkat bawah, bawa dua baldi air untuk naik tingkat 17 dan sebagainya.

Itulah antara cabaran hidup di kota dan di bangunan tinggi. Nampak mewah tetapi apabila Allah uji dengan menarik sementara kemudahan asas, Dia hendak mengingatkan kita. Wallahualam.

MH370 – New Phase Detected Pings

It was reported today by Xinhua News that a Chinese SAR vessel Haixun 01, detected pulse signal of 37.5 kHz frequency at the search location for the missing MH370 aircraft in the South Indian Ocean. The frequency is a standard signal from black boxes or specifically cockpit voice and flight data recorder. Anish Patel, President of Dukane Seacom told CNN that its the same frequency.

The patrol vessel arrived at the new search area north of the 1.15 million square-kilometer patch of the earlier designated search area on Friday.

huaxen 01

However it needed to be verified by the SAR Coordination Centre in Perth.

TOP NEWS FROM XIANHUA RELATING TO SAR OF FLIGHT MH370

Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/mh370-kapal-china-kesan-isyarat-dari-laut-33285?cp

ping detected
Click on map for credit

Search and Rescue entered its new phase by moving underwater since Friday with the deployment of a towed pinger locater. Two ships with locator capabilities are searching a 240km (150 mile) path in a bid to retrieve the data recorder.

Towed Pinger Locator
Click Image to go to Source

Musim Bunga Di Utara

Kita disajikan dengan keindahan “musim bunga” di Utara tanah air persis musim bunga Sakura mekar di negara Jepun. Saya kutip beberapa foto yang dipost atau share pada wall saya untuk dimikmati. Dan pada masa yang sama kita kagumlah dengan kebesaran Allah yang telah memberikan keindahan tersebut. Inilah keindahan yang Allah gantikan dengan kemarau yang melanda tidak lama dahulu.

blossom kubur panjang
Di Kubur Panjang. Klik Foto untuk Credit

blossom jln kuala kedah

KLIK PADA FOTO UNTUK LIHAT SIAPA YANG SHARE

 

Bunga kembang mekar
Pemandangan di Jalan Gangsa, Alor Setar

From Animation To Reality

We have been presented world realism that once were just animations created by animators. How amazing those creations and ideas from great thinkers of yesteryear being transformed into reality for us to witness.

There was this posting on Facebook about an animated orchestra Animusic that was a digitally animated pipe music that attracted more than 1.1 million viewers on You Tube. The animation was created in 2004 and Intel recreate it in 2011 with real robots using a variety of technologies such as security cameras, sensors and touchscreens to make beautiful music.

What you view from the above video clips had been transformed by Intel below.

Intel Animusic
Robotic Orchestra Officially dubbed Intel Industrial Control in Concert, this automated paintball orchestra was built by systems integrator Sisu and Intel, using seven Intel Atom embedded processors to run a security camera, multi-touchscreens, sound and motion. Inspired by the “Pipe Dream” musical animation by Animusic, this real robotic orchestra was unveiled at the Intel Developer Forum in San Francisco, CA in September 2011 to showcase how many different control systems can be built easily and quickly using x86 computer chip architecture.

What Intel spent on this Industrial Control in Concert;

  • $160,000 to build
  • 2,300 rubber paint balls
  • 250 industrial I/O
  • 90 days to create
  • 36 paint ball hoppers
  • 7 Intel Atom processors
  • 4 modular pieces
  • 3 operating systems
  • 3 different generations of Atom
  • 1 day to assemble
  • 1 U-Haul truck to deliver from Texas to San Francisco

Read MORE HERE