PRODUK MINUMAN BERACUN

Tak naklah sebut keluar kat Berita stesen mana sebab tak nak promot stesen yang tidak digemari ramai tu. Ni pasal kopi segera atau yang popular dengan 3 in 1 tu. Aku pun memang suka kopi minum kopi 3 in 1 itu sebab senang, Gunting bucunya, tuang isi ke dalam cawan dan campur dengan air panas. Dapatlah secawan kopi panas.

Pernah keluar nasihat agar jangan minum terlalu banyak kopi yang macam ni kerana dikatakan kandungan gulanya tinggi. Hmmmm………

Berbalik ke isu yang ditimbulkan oleh stesen TV itu malam ini rupanya ia ditumpukan pada minuman “KUAT” tu. Memanglah banyak minuman yang disasarkan kepada kaum lelaki sebab lelaki nilah yang memang amat peka sangat dengan “KUAT”.

Minuman yang majoritinya berasaskan kopi (semestinya kopi Arabicalah) diadunkan pula dengan herba-herba seperti tongkat ali, goji, ginseng dan sebagainya. Sudah semestinya bila lelaki nampak ada tongkat ali tentu akan terpengaruh untuk minumnya. Setengah minuman itu yang dibuat ujian makmal ada juga mengandungi sildenafil. Sildenafil ni adalah ubat terkawal dan preskripsinya hanya diberikan oleh doktor.

Menurut penerangan seorang pegawai farmasi yang ditemuramah mengenai isu itu, beliau menyebut sebenarnya yang berkesan itu adalah daripada steriod yang terdapat dalam persediaan minuman-minuman tersebut.  Cuba lihat SENARAI BERIKUT yang didapati mengandungi bahan terlarang dan dikeluarkan oleh Bahagian Perkhidmatan Farmasi Kementerian Kesihatan Malaysia.

Jadi jika anda hendak minum kopi paket minta je kopi biasa yang tidak mendakwa boleh meningkatkan boleh meningkatkan tenaga lelaki anda sebelum anda semak sama ada ia mengandungi bahan merbahaya atau tidak.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s