CIT CAT KRIPTO

TELEMMGLPICT000084440620-large_trans_NvBQzQNjv4BqqVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwe1cjL4FqbBkljPDgQ6U0lk

Image credit BLOOMBERG

Semakin banyak orang memperkatakan tentang Bitcoin sekarang.  Dulu masa mula-mula ia dikeluarkan pada tahun 2009 rasanya ramai yang akan memandang serong sebagai satu lagi bentuk scam yang akan menjerat ramai orang khususnya di internet.

Bitcoin yang dikeluarkan pada Januari 2009 dan sehingga Mac 2010, tidak ada apa-apa nilai dalamnya kerana tidak ada perdagangan dalam pasaran. Ia hanya digunakan sebagai satu hobi sahaja tanpa apa-apa nilai di dalamnya

Hanya pada 22 Mei 2010 seorang yang bernama Laszlo Hanyecz membuat transaksi pertama di dunia menggunakan Bitcoin (BTC) apabila beliau membeli dua biji pizza di Jacksonville, Florida sebanyak 10,000 BTC. Pada ketika itu nilai 1 BTC baharu bernilai USD 0.003 dan pada masa posting ini ditulis (31 Julai 2017) nilainya sudah menjadi USD 2,721.98 dalam Cryptocurrency market. Jika sesiapa yang hari ini memegang 10 Bitcoin yang pada masa beli Julai 2010 dengan nilai hanya USD 0.07 cent, hari ini bernilai USD 272,198.00. Tukarkan je ke matawang MYR.

Bitcoin adalah merupakan satu cryptocurrency iaitu aset digital yang boleh diperdagangkan di pasaran bebas ciptaan Satoshi Nakamoto.

Walaupun ia baru muncul pada tahun 2009 tetapi kewujudan bentuk matawang krypto sudah bermula dan digunakan sebelum itu lagi seperti ecash dan hashcash.

Kryptocurrency ialah matawang dalam bentuk digital yang dicipta menggunakan kod open source  dengan ciri-ciri keselamatan dan dalam banyak perkara adalah anonymous. Ianya lahir daripada hasil terciptanya teknologi  pada masa Perang Dunia Kedua, iaitu satu keperluan komunikasi yang selamat. Cryptograhpy berkembang diera digital menggunakan elemen teori matematik dan sains komputer sebagai satu bentuk komunikasi, informasi dan matawang dalam talian.

Persoalan sekarang sejauh mana Cryptocurrency akan menjadi matawang antarabangsa di era digital? Sejauh mana ianya selamat digunakan sebagai nilai pertukaran kerana cryptocurrency ini adalah matawang yang amat rapuh. Kemajuan teknologi dan ilmu internet biasa sahaja mengundang hacker untuk menceroboh ke dalam sistem dan menghancurkan segala data yang ada menjadikan cryptocurrency ini tidak bernilai.

Cryptocurrency pada mata kasar kita hanyalah halimunan. Kita tahu ianya ada tetapi tidak dapat disentuh, dirasa dan dilihat seperti matawang Fiat yang kita sedang gunakan sekarang. Cryptocurrency tidak bersandar pada apa-apa berbanding matawang Fiat yang bersandar kepada Emas.

Walaupun sejak ianya dicipta hingga ke hari ini, Cryptocurrency tidak bersandarkan kepada apa-apa logam bernilai, tetapi pada suku pertama tahun 2017, 1 BTC sudah pun melepasi harga 1 auns emas buat pertama kalinya.

Apa pun mahu tidak mahu kita mungkin “dipaksa” menggunakan cryptocurrency sebagai medium jual beli dan kegiatan ekonomi pada masa depan. Asasnya kita lihat pada evolusi matawang sejak ianya lahir dari sistem perdagangan “barter” kemudian penggunaan logam sebagai medium pertukaran sehinggalah terciptanya matawang Fiat iaitu matawang kertas. Apabila teknologi semakin berkembang dan era digital dibangunkan, maka wang Fiat semakin diambilalih oleh kad plastik iaitu penggunaan kad kredit dan kad debit. Jadi tidak salah jika kita hendak katakan bahawa lambat laun wang plastik ini pun akan diambilalih oleh matawang Crypto. Ini berdasarkan semakin banyak urusan perniagaan sudah menerima Bitcoin sebagai menggantikan wang Fiat.

Keyakinan penggunaan matawang crypto ini akan menjadi kenyataan ialah berasaskan hari ini banyak urusan perniagaan sudah tidak lagi melibatkan pertukaran wang fizikal dari satu tangan ke satu tangan, sebaliknya menggunakan medium internet untuk melakukannya tanpa melihat dan memegang sebarang wang dalam bentuk fizikal. D Jepun, pada bulan Januari 2017, NHK melaporkan bahawa terdapat peningkatan 4.6 kali berbanding tahun 2016 dari segi kedai-kedai dalam talian menerima Bitcoin.

Cuma mungkin sebelum matawang crypto dapat digunakan, modalnya masih lagi memerlukan wang fizikal untuk membelinya sebelum ia membiak dalam pasaran Cryptomarket yang akhirnya menjadikan matawang fizikal tidak diperlukan lagi oleh seseorang.

money-evolution

.Kredit Imej : http://onecoinpelaburbijak.blogspot.my/

Apa yang kita harapkan sekarang kerajaan negara-negara di dunia akan menjadikan penggunaan matawang Crypto sebagai satu legal tender seiring dengan mata kertas. Ini kerana matawang Crypto tidak boleh dicetak sesuka hari seperti matawang kertas yang boleh dicetak apabila lebih banyak wang diperlukan dan mengakibatkan berlakunya inflasi.

Berapa banyak Bitcoin kah yang boleh dimasukkan ke dalam pasaran?   Mengikut satu informasi dalam internet akan ada hanya 21 juta Bitcoin dan apabila jumlah itu sudah dicapai, plat mencipta Bitcoin akan musnah dengan sendirinya. Apakah ni bermaksud ia akan mengawal inflasi masa depan?

Once it was released into the wild, the bitcoin currency ecosystem operated on a public, inalterable schedule. We know exactly how many bitcoins there are in existence today (12,446,725) and how many there will eventually be in total: when the 21 millionth bitcoin is minted, the plates automatically self-destruct.Mar 5, 2014

Dalam pasaran Cryptocurrency hari ini sudah terdapat ratusan cryptocurrency yang membolehkan pengguna membeli Bitcoin.

10 Cryptocurrency yang popular (semasa blog post ini ditulis 31 Julai 2017) ialah:

  1. Bitcoin
  2. Ethereum
  3. Litecoin
  4. Monero
  5. Ripple
  6. Dogecoin
  7. Dash
  8. Siacoin
  9. Zcash
  10. EOS

Rujukan: CoinGecko

Sementara itu di negara kita antara yang populas ialah Bitcoin, Ethereum dan Dogecoin. Namun ada satu lagi Cryptocurrency yang dijangka menambah arus dalam pasaran Cryptocurrency ialah LCFHC yang berpusat di Shenzen, China yang akan mengeluarkan LCF Coin atau Phoenixcoin. Buat masa ini mereka belum lagi membuat apa-apa pelancaran dan dicadangkan pada bulan September 2017.

Baca juga maklumat tentang Cryptocurrency DI SINI.

 

New Lead To MH370?

It was reported on Astro Awani Facebook that a police report was made in Sandakan of a supposedly MH370 plane crash site on an island in Southern Philippines. It was reported that a few hunters stumble upon a plane wreckage with Malaysian flag on it.

Where is Sugbay Island?

Map of Sugbay Island south of Philippines and East of Sabah
Map of Sugbay Island south of Philippines and East of Sabah

The police report was made in Sandakan by Jamil Omar on Friday.

According to Jalaludin, Jamil claimed his aunt Siti Kayam had stumbled upon the aircraft wreckage on Sugbay Island, Tawi-Tawi.

“Jamil claimed his aunt had entered the aircraft wreckage which had many human skeletons and bones. She also found a Malaysian flag measuring 70 inches long and 35 inches wide,” he said.- Astro Awani

Whether its really MH370 remains to be confirmed.

Read also Claim of Plane Wreckage on Sugbay Island fuels speculation

MH370 Debris Found?

In the latest development of the missing MH370 flight en route to China that went missing from radar in May 2014, debris believed to be from the aircraft was found on an island in the Indian Ocean, French Island of Reunion.

La Reunion
Google map showing location of Reunion Island in the Indian Ocean

The Telegraph reported that wreckage found was believed to be moving part on the wing called a flaperon, that might be from the missing Boeing 777.

mh1

More images HERE

<script height=”349px” width=”620px” src=”http://player.ooyala.com/iframe.js#ec=tyNDZsdjrplvXdDQDyt2d7faS9nldIKv&pbid=ZTIxYmJjZDM2NWYzZDViZGRiOWJjYzc5″></script&gt;

A Flaperon is is a type of aircraft control surface that combines aspects of both flaps and ailerons. In addition to controlling the roll or bank of an aircraft, as do conventional ailerons, both flaperons can be lowered together to function similarly to a dedicated set of flaps. Both ailerons could also be raised, which would give spoilerons. – Wikipedia

MH370 wing

‘Weird thing on the shore’: The 6ft-long wing flap, which experts believe comes from a Boeing 777 like the Malaysian Airlines plane, was half covered in sand and had barnacles encrusted on its edges when it was found by Mr Begue and his team of beach cleaners

Read The Daily Mail HERE

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3179584/Malaysia-certain-MH370-Investigators-despatched-Indian-Ocean-island-prove-six-foot-wing-flap-belongs-Boeing-777.html#ixzz3hODrGyeB
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Xavier Tytelman‘s who tweeted about the flaperon found then was picked up and quoted by a few news portals. @WIRED  published as They must have found a peice of MH370. Read HERE.

MH370 Debris
MH370 Debris

Xavier 1

Xavier2

Read more of Xavier’s Tweet HERE and HERE. 

What does “BB670” mean?

The code will prove vital in identifying the aircraft and could help to verify the source of the debris within 24 hours. The code is believed to be a tag, or part of a tag, placed by manufacturers on parts of an aircraft to help identify it. The code could be a part number or serial number or bar code. – Telegraph

After news of the Flaperon found, another news appeared about a damaged suitcase also found.

Le Journal

MH370

Beach cleaner Johnny Begue has spoken of the moment he stumbled across plane wreckage on La Reunion island, sparking speculation that it belonged to MH370. He is pictured with a shredded suitcase he also found on the beach which is also thought to have from the doomed jet

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3179584/Malaysia-certain-MH370-Investigators-despatched-Indian-Ocean-island-prove-six-foot-wing-flap-belongs-Boeing-777.html#ixzz3hODMNlbf
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

All photos are picked up from the internet and credited to the source.

However it has still to be determined whetner the debris found came from the ill-fated MH370 or other aircraft.

Even when MH 370 wreckages had been founf it is still far from answering why the aircraft went mysteriously missing.

Read the recall on the MH370 mysterious missing.

Dailymail UK also republished the theories of the missing MH370 HERE.

http://www.cpalead.com/banner.php?pub=540423&gateid=OTA4MTk5&size=300×250

Earthquake In Nepal 2015

A 7.5 on Richter Scale magnitude, the worst quake to hit the South Asian nation since 1934, when a massive one all but destroyed Kathmandu, hit near Nepal’s capital of Kathmandu causing extensive damage with toppled walls and collapsed buildings. The quake killing more than 1,800 people, flattening sections of the city’s historic center, and trapping dozens of sightseers in a 200-foot watchtower that came crashing down into a pile of bricks- The New York Times

The Guardian – Earthquake in pictures

NPR.org updated – Dozens of people in three neighboring countries were also killed. At least eight were reported dead on Mount Everest, and perhaps dozens more trapped by a quake-triggered avalanche that hit the world’s tallest peak at the height of the climbing season.

AP reports that a Nepali police spokesman says 1,394 people are confirmed dead in that country. At least 38 others were confirmed dead in neighboring India, 12 in the Tibet region of China and two in Bangladesh, according to the AP.

The quake also triggers avalanche on the worlds highest peak, Mt Everest.

Nepal Earthquake

Everest Avalance

The Weather Channel reports  – At least 10 climbers and guides were killed, but more were injured and missing, and officials weren’t sure how many people were stranded on routes now cut off by snow.

Numerous climbers may now be cut off on routes leading to the top of the world’s highest peak. 

The avalanche began on Mount Kumori, a 7,000-meter (22,966-foot) -high mountain just a few miles from Everest, gathering strength as it headed toward the base camp while climbing expeditions have been preparing to make their summit attempts in the coming weeks, said Ang Tshering of the Nepal Mountaineering Association. 

Maulidur Rasul 1436

12 Rabiulawal tahun ini jatuh pada 3 Januari2015 dan sudah pastiya cuti umum untuk seluruh negara.

Grafik dari internet
Grafik dari internetTahun ini tema sambutan ialah Perpaduan Nadi Transformasi Negara.

Pastinya berbagai tempat di seluruh negara diadakan berbagai bentuk sambutan khususnya perarakan sambil berselawat.

Namn apa yang penting mengingati Nabi Muhammad S.A.W bukan aktiviti bermusim tetapi amalan yang menjadi tabiat. Kita perlu ingat Nabi setiap masa seperti mana kita ingat pada Allah setiap detik. Jika Allah tempat kita memohon keampunan dan perlindungan di kala susah, Nabi Muhammad ialah tempat kita memohon syufaat ketika di Mahsyar kelak. Oleh itu bagiamana kita hendak memohon pertolongan dari Baginda jika di dunia pun kita tidak pernah mengingatinya.

Bukan susah sangat nak memperingati Baginda, Bila-bila masa kita boleh selawat ke atas Baginda.

Satu lagi cara untuk mengingati Baginda ialah dengan mengikut sunnahnya. Apabila cakap pasal mengikut Sunnah Rasl ni, ramai juga orang akan bercakap sinis tentangnya. Namun jika azam kita cukup kuat untuk mengharapkan syufaatnya di akhirat, akan tetap berusaha melakukannya dengan istiqamah.

Nak ikut Sunnah pun bukan susah sangat. Ikut sahaja mana yang kita mampu dan perlahan-lahan tambahkan.

JOM…………………..kita bersalawat……

Lets Boycott – Friday 8th August 2014

Zionis are killing children and women inhumanly in Gaza. They are the actual terrorist and a puppet of United States of America. Only insane  human being will clap their hands for what the Zionist had been terrorising Gaza.

While Hamas and their brave warriors are on the front line to thwart Zionis terrorism what do we, who has no combat experience at all, do to help them. The only answer we have is our will to show the Zionist that we condemn what they are doing arrogantly.

Economy. We can put our heart to boycott companies that support Zionist and the Illegal state of Isreal. 

When we boycott their product it doesn’t mean we want to kill their industry but we are sending a serious message that we condemn their monetary aids to the Zionist. Thats the clear message.

The community is putting their hands together to send the message and FRIDAY 8th AUGUST 2014 will be McDonalds Boycott Day. Let us all help make this event a happening.  Every penny you give to McDonalds means more money to kill innocent children and women in Gaza.

10511364_10204536076141846_1972679646195765738_n

MH17 – Was The Pilot Shot?

995073_699151180172554_7728022747771907943_n

 

Early analysis by German experts show that MH17 pilot was shot not from BUK but shells from a fighter jet. The question raised now is whether it has any relation to the two Ukrainian jet that tailed MH17 as accused by Russia.

It was USA who pointed fingers at Russia and with this new finding, the Ukrianian has to answer.  The picture above was posted on Facebook to prove their findings. We’ll have to wait for the official analysis and report.

 

MH17- Al Fatihah dan Takziah

Dah 3 hari berlalu dan #MH17 masih lagi menjadi topik hangat diperbincangkan. Namun di Twitter, #HM17 sudah tidak berada di spot no 1 lagi tapi semasa post ini dibuat, masih lagi Top 10. Biasalah tu, apa-apa pun lama-lama akan sejuk juga. Sama juga dengan tragedi MH370 lalu. Walaupun kehilangan masih misteri, masyarakat semakin lupa tentangnya.

Post ni just nak ucapkan takziah kepada keluarga En Yakub Salam Sudin kerana kehilangan anaknya Azrina Yaakub salah seorang daripada 15 orang crew dalam penerbangan malang itu.

Semasa membaca nama pada senarai crew tak pasti lagi walaupun nama Azrina Yakub macam familiar tetapi apabila nampak satu posting dalam Facebook memaparkan gambarnya barulah perasan bahawa dia itu adalah bekas atlet MSS Kedah yang pernah aku latih pada tahun 1990 lalu. Masa itu aku ditugaskan untuk melatih dua orang atlet sebagai persiapan kontingen MSS Kedah ke Kejohanan MSSM di Kuantan, Pahang. Seorang atlet lelaki dan seorang atlet wanita masing-masing untuk acara Decathlon dan Heptathlon. Atlet wanita yang dipertanggungjawabkan kepada aku ketika itu ialah Allahyarhamah Azrina Yakub. Acara Decathlon dan Heptathlon ini bukan calang-calang atlet yang mampu tanggung. Hanya yang cekal dan berjiwa “besi” sahaja berupaya bertanding pada tahap maksimum menghabiskan kesemua acara dalam tempoh dua hari.

Azrina

Inilah foto yang mengesahkan Allahyarhamah adalah bekas Atlet Heptathlon Kedah (kanan) ke Kejohanan MSSM.

Pernah sekali terjumpa dengan Allahyarhamah semasa aku dalam satu penerbangan ke Kota Kinabalu sekitar hujung tahun 90an. Barulah aku tahu yang Allahyarhamah menjadi seorang pramugari dengan Malaysia Airlines. Terima kasih kerana beliau telah menghadiahkan beberapa tin Coke sebagai cenderamata semasa hendak turun dari pesawat.

Semoga roh Allahyarhamah dicucuri rahmat. Allahyarhamah pergi di Malam Jumaat, semasa bermusafir dan dalam ibadah (bertugas mencari rezeki halal) di bulan Ramadhan Al Mubarraq dan atas sebab aniaya manusia. Al Fatihah.

Juga Alfatihah kepada semua mangsa yang berugama Islam.

MH17 – In Memory

This post is an update to record MH17 as a remembrance and future reference collected from different medias and sources.

MH17-inside-story-imagePhoto Credit

It is a new history in the aviation industry where the aircraft from the same company met with disaster within a scope of 4 month. In Mac this year MH370 went missing and still a mystery in modern aviation history with all the latest technology utilised. MH370 is itself a history and with MH17 disaster it add up a new history not only to MAS but Malaysia.

The first tweet from MAS

MAS

What is interesting is the figure:

MH17

 Below MH17 Flight Path

Full-flight-history-for-Malaysia-Airlines-flight-MH17-01

Photo Credit

Flight MH17 from Amsterdam en route to Kuala Lumpur carries 298 passengers including 3 infants and 15 crews. Bodies of nationalities that had been identified (to be updated) as posted on @BBCbreaking Tweets.

Passenger Manifest

Malaysiakini UPDATES ‪#‎MH17‬ Crash | MAS: Plane had clean bill of health

[1.50pm] In a statement, MAS said the B777-200 aircraft bearing registration no. 9M-MRD that operated MH17 had a clean maintenance record. The aircraft’s last maintenance check was on July 11 and the next check was due on Aug 27.

The maintenance was conducted at Malaysia Airlines’ hangar at KLIA. The aircraft had a clean bill of health.

The aircraft was manufactured in July 1997, and so had 17 years in service. The aircraft had recorded 75,322 hours with a total of 11,434 cycles.

All communication system on the aircraft were functioning normally.

After the tragedy finger pointing started between Russia and Ukraine. A Free Malaysia Today reported that it is a planned action based on video clip posted to YouTube abd  Fardy Bunga reported on Harian Metro

Kuala Lumpur : Perkhidmatan Keselamatan Ukraine (SBU) mendakwa berjaya memintas dua perbualan telefon di mana pemisah pro-Russia yang mengaku tersalah tembak jatuh Penerbangan MH17 selepas insiden berlaku, semalam.

Rakaman perbualan dipintas SBU itu didedahkan kepada media Ukrain Kiev Post didakwa hasil perbualan antara pegawai perisikan tentera Rusia dan militan Cossack yang disokong kerajaan Rusia.

Panggilan telefon berkenaan dikatakan dibuat beberapa minit selepas kemalangan Penerbangan Malaysia Boeing 777-200 berhampiran kampung Chornukhine, kira-kira 80 kilometer dari barat laut Donetsk dekat sempadan Rusia, lokasi MH17 terhempas.

Berikut adalah transkrip daripada audio perbualan yang belum dapat disahkan kesahihannya yang dikeluarkan oleh Ahkbar Kiev Post.

Igor Bezler

Igor Bezler (IB): Kita baru sahaja menembak jatuh sebuah pesawat. Ia jatuh di Yenakeivo (Wilayah Donetsk).
Vasili Geranin (VG): Juruterbang. Mana juruterbang?

IB: Sedang mencari lokasi dan gambar pesawat. Ia berasap.

VG: Berapa minit sudah berlalu?

IB: Kira-kira 30 minit lalu.

Komen SBU – Selepas meneliti kawasan kejadian, pengganas menyedari mereka baru sahaja menembak jatuh pesawat awam. Perbualan seterusnya berlangsung 40 minit selepas itu.

Mejar (M): Ini adalah kerja orang Chernukhin yang menembak jatuh pesawat. Dari tempat pemeriksaan Chernukhin. Orang Cossack yang berpangkalan di Chernukhino.

Greek (G): Ya, Mejar.

M: Pesawat jatuh dari udara di kawasan lombong Petropavlovskaya. “200” pertama (kod laluan rahsia yang merujuk kepada orang mati). Kita menemui kumpulan ‘200’- kod untuk orang awam.

G: Baik, apa yang anda ada di sana?

M: Secara ringkas, ia 100 peratus pesawat penumpang (awam).

G: Berapa banyak orang ada di sana?

M: “S**l, serpihan jatuh betul-betul di atas kawasan perumahan.

G: Pesawat jenis apa?

SBU – Fasa ketiga perbualan membabitkan seorang Mejar dan Greek yang seolah-olah membawa komander Cossack Nikolay Kozitsin, menunjukkan bahawa kapal terbang Malaysia Airlines membawa pengintip.

M: Saya kurang pasti mengenai itu, Saya belum dapat melihat semuanya. Saya hanya meninjau kawasan kejadian di mana mayat pertama jatuh. Mereka masih terikat pada kerusi dan tali pinggang keselamatan.

G: Adakah sebarang senjata ditemui?

M: Tiada, sangat pasti, semuanya. Barangan awam, ubat-ubatan, tuala dan tisu tandas.

G: Ada sebarang dokumen ditemui?

M: Ya, seorang pelajar Indonesia, dari Universiti Thompson.

Militan: Mengenai pesawat yang ditembak jatuh di kawasan Snizhne-Torez. Ia pesawat awam. Jatuh berhampiran Grabove. Banyak mayat wanita dan kanak-kanak. Orang Cossacks berada disana untuk melihat perkara ini.
Pihak TV memberitahu ia adalah pesawat penumpang AN-26, tetapi mereka kata ianya tertulis Malaysia Airlines di pesawat itu. Mengapa ia berada di wilayah Ukraine?

Nikolay Kozitsin: Maksudnya, mereka membawa pengintip. Mereka tidak sepatutnya terbang di sini. Peperangan sedang berlaku.

Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/18

The above conversation was based on this video posted on YouTube.

Free Malaysia Today posted on Facebook this

LONDON: Laughing rebels filmed the plane as it crashed, gleefully bragging ‘That was a blast – look at the smoke!’ while a fireball rose from the debris.

One of the voices is believed to be militia commander Igor Strelkov, who then penned a triumphant war cry on Twitter, saying: ‘We warned you – do not fly in “our sky”.’

A sickening mobile phone video posted online shows a pall of black smoke billowing over the crash site as three rebels provide an excited commentary.

The Daily Mail say the extraordinary footage – apparently filmed by the shooters themselves – charts the terrible final moments of the doomed airliner.

Ukrainian rebel Igor Strelkov published a tweet indicating he thought his rebels had shot down an Antonov-26 military plane of the Ukrainian Air Force. It now appears it was Malaysia Airlines flight MH17

Their camera does not zoom in enough to see the plummeting plane in the sky, but the rebels’ voices can be heard talking happily of ‘black spots – these are the parts flying’, suggesting it fell to earth in several pieces.

A voice believed to be that of Strelkov – dubbed ‘Igor the Terrible’ – announces: ‘The plane was hit!’ He adds: ‘Look at those black spots, these are the parts, flying … it was a blast … look, look, black smoke!’

Another rebel, possibly referring to the missile system, laughs and says: ‘It was worth bringing this thing, wasn’t it?’

None of the rebels can be seen in their horrific film, but it appears to be genuine because at the time only they seemed to know what was happening. Ordinary life carries on in the village where they were standing. A bus trundles by and an unsuspecting villager is seen wandering past the camera.

Shortly after the passenger plane was downed, Strelkov – seen smirking in propaganda photos – tweeted a boastful message claiming responsibility.

In this holy month of Ramadhan 1435H Allah tested Malaysians in a great way. Coincidently over TV Alhijrah earlier on 17 July 2014 I heard Ustaz Hanafiah Abdul Malek referring to Allah’s test on us. He mentioned that why not say Alhamdulillah instead of crying over spilt milk. By saying so, the angel will report back to Allah that we accept all His test of misfortune in good faith.

A Matter of Mistaken Identity?

There are reports that the target was the plane that flies Russian President Vladimir Putin who was on his was home from Brazil. However, his plane was late by about 40 minutes. The body paint of both aircraft is about the same and this might be a case of mistaken identity?

10462809_573775046068267_8098025805712075866_n

 

YouTube videos

Published on 17 Jul 2014

A Malaysia Airlines plane en route from Amsterdam to Kuala Lumpur has crashed in eastern Ukraine. There were 285 people and 15 crew members on board the Boeing-777 aircraft – READ MOREhttp://on.rt.com/qktj3s

PHOTOS DOWNLOADED FROM THE INTERNET

1525227_508524079248922_7230453462161967509_n1891291_508523482582315_4543474918433249838_n

mh4 1525137_701981083184547_4270969884125063059_n

10559829_701972709852051_3653198329977715064_n

10460410_701981103184545_6379882933587073465_n

10487172_701981096517879_5150885470771060133_n

10470801_508523472582316_8138349624773668710_n

mh4

ig

10464329_762222273798069_5505558390237003815_n

10538576_701959239853398_6150648385848986278_n

 

MORE PHOTOS HERE , HERE and HERE