Jom Berbasikal Ke Pekan

Hari tu semasa ikut rombongan Sahabat Media CC1M ke Bandar Diraja Pekan Pahang dapat kesempatan berbasikal dari AnCasa Royale Pekan ke Kelab Golf Diraja Pekan. Jaraknya tidaklah jauh mana tetapi pengalaman itu yang penting. Berbasikal di PekanPetang sebelum itu semasa dalam perjalanan balik dari lawatan ke Kampung Pulau Keladi di mana terdapat Institut Kemahiran Tenun Pahang DiRaja kami ditanya siapa nak jadi model untuk berbasikal. Terus sahaja aku mengangkat tangan volunteer.

Kemudian aku dipjnjamkan jersi berbasikal. Wah, pertama kali dapat memakai jersi berkenaan walaupun aku ada satu set di rumah tetapi belum pernah pakai lagi.

jersy (2)

Petang itu turun untuk buat photoshoot di Espanade AnCasa Royal Pekan yang terletak di pesisir Sungai Pahang yang mengalir lesu (bak kata Usman Awang) dan mentari senja yang semakin menuju malam.

Keesokan harinya buat pula photoshoot berhampiran Istana Abu Bakar. Tak masuk Istana pun, just tumpang guna pintu gerbang ke sebagai latar belakang. Kemudian berkayuh pula ke Kelab Golf Diraja Pekan sambil menikmati pemandangan indah padang polo Kelab Polo Diraja Pahang.

DSCF0111 80x597

Singgah sekejap di perkarangan Kelab untuk buat photoshoot berlatarbelakangkan lokomotif lama yang pernah digunakan untuk mengangkut bijih besi di Sungai Lembing.

Polo Club

 

Selepas itu baharu sambung kayuhan ke Kelab Golf untuk bersama members lain yang tiba dengan bas.

10438636_673734466032017_1827382237747362764_n

 

Kami mengambil keputusan untuk berkayuh balik untuk menikmati sapaan angin Sungai Pahang di atas Jambatan Sultan Abu Bakar.

cycling

Its Not Over Until The Final Whistle

Its World Cup fever now and most soccer fans will be glued to the TV screen at 12.00 a.m, 3.00 a.m and 6.00 am. daily until July 14th to witness who take home the most prestigious cup in soccer.

I am not going to comment on the whole matches but just some lesson to be learned by sportsmen at any level and position. The game is not over until the referee blows the final whistle.

During the Argentina and Iran match everybody was t that thinking  the match will end up in a draw but when the fourth referee was about to lift the board announcing an additional 5 minutes of injury time, Messi spoil the Iranian hopes of writing a history. He scored Argentinian winning goal.

Then when Portugal was thinking of packing their bag to leave the World Cup and USA marching into an early entry to the last 16, Ronaldo and Silvestre Varela put a brake barely 30 seconds from the final whistle. The draw gave then a new hope of making it to the last 16.

Thats a lesson to be learned by all sportsmen in any sports. The final result is when the referee blows the final whistle.

Menang RM200 Setiap Perlawanan World Cup 2014

octo Semua dah deman bolasepak sepanjang bulan Jun Julai ini. Baru je beberapa malam bersengkang mata tapi daripada bersengkang mata begitu sahaja boleh jugalah mencuba nasib. Mana tahu rezeki berjaga malam.

CIMB melalui Octo’s Pic menganjurkan peraduan meneka pemain terbaik setiap perlawanan. Anda cuma menghantar dengan meneka nombor pemain pilihan anda dan pemenang akan diumumkan selepas setiap perlawanan.

Hadiah-hadiah adalah seperti berikut:

octo2

Setiap pemenang akan menerima RM200 yang dihantar ke telefon bimbit berkenaan melalui Octosend sebaik sahaja tamat setiap perlawanan. Kemudian satu lagi SMS akan dihantar kepada pemenang dengan menyertakan kod untuk membuat tuntutan di CIMBClicks.

octo1
Saya pun hendak mencuba nasib juga tetapi bila tengok rupanya penyertaan hanya untuk talian MAXIS, CELCOM dan DIGI sahaja.

Sila ke CIMBClicks untuk maklumat lanjut.

Akademi Bolasepak Negara Mokhtar Dahari

It was officially launched by the Prime Minister on 10th April 2014. The Academy located at Sekolah Sukan Negara Gambang will be the new factory to groom new talents into great footballers to don the national colour. Click on image to read more.

Akademi Bolasepak Negara
Click Image For Photo Credit

The Power Of Social Media

He waited for 30 years and travelled 7,000 miles from Kuala Lumpur to watch his favourite team, Everton,  played live in front of his eyes but barely an hour before the kickoff, the match was called off due to bad weather.

After making his way into Goodison Park an hour before kickoff, Wee tweeted a selfie to show his look of pure, mustachioed joy upon finally being in his beloved club’s home ground after so many years of support.

Dissapointed that his dream does not become a reality, his tweet reached one of Everton’s staff and they tracked him. He was given a VIP treatment by Everton for his loyal support. His journey might not be a lower after all. The morale of Wee’s experience – It pays to be sincere and loyal.

Wee at Everton
Wee Entertained by Everton

Read what SAYS said about his life time experience HERE.

Adventure Seekers – AWE2013

Adventure World Expo 2013
Adventure World Expo 2013

Mark your date from 19 – 20 October 2013 – The 2nd Adventure World Expo (AWE) 2013 sets out to being one of the exclusive and official sports and travel expo aiming to achieve many firsts in outdoor adventure sports exhibitions showcase in Malaysia and also internationally.
‘Motivation, Inspiration and Challenge’ are the focus of this year’s Adventure World Expo as it represents the core values of sports enthusiast and adventure seekers in achieving great heights in their specific areas and activities.
AWE2013 will be the best platform to connect avid sports enthusiast and first time adventurers in Malaysia and all across Asia to get not only information on the available sports activities but also to get great deals and offers on products and packages offered.

CLICK FOR DETAILS

Facebook 

Isteri MatYeo Maki Hamun Pengawal -Update

Hari ini tersebar dalam Faebook video isteri pemain bolasepak Johor DT asal dari Kelantan tu, memaki hamun Pengawal Keselamatan.

Sedih juga tengok perangai seorang wanita yang masih muda memaki hamun seorang orang tua yang mungkin sama usia dengan bapanya sendiri. Dapat juga dilihat kelibat pemain Kelantan itu dalam rakaman tersebut. LIHAT VIDEO SINI

Sesiapa yang mendengar pun akan rasa kesal dengan sikap isteri pemain bola tersebut kerana Pengawal Keselamatan itu hanya menjalankan tugasnya menjamin keselesaan orang ramai.

Janganah anggap dia pemain bolasepak terkenal, ada keistemewaan tersendiri.

UPDATE

Susulan penyebaran video berkenaan, isteri Norsharul telah memohon maaf kepada rakyat Malaysia.

Siti Aisyah dan Norsharul Idlan Talaha
Siti Aisya Adam dan Norsharul Idlan Talaha. Foto diambil dari SINI

Kuala Lumpur: “Dengan rasa rendah diri, saya minta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia atas tindakan saya sehingga menimbulkan kemarahan semua pihak.

 
“Saya percaya, kebenaran kes ini akan terbongkar. Tolong jangan hukum saya tanpa mengetahui apa yang berlaku,” kata Siti Aisya Adam, 24, isteri kepada pemain bola sepak negara, Norshahrul Idlan Talaha, ketika mengulas mengenai video dia bergaduh dengan pengawal keselamatan kini tersebar luas. Baca SINI selanjutnya.