Ready Untuk #SBB2016

Kali pertama menghadiri pertemuan Sepetang Bersama Blogger ialah pada tahun 2013 yang diadakan di Hotel Singgahsana, Petaling Jaya pada 26 Januari 2013. Aku hadir sebagai orang baru kerana tidak mengenali blogger-blogger yang rata-ratanya adalah kenalan antara satu sama lain. Kira aku ni newbies lah dalam #SBB walaupun sudah menceburi dunia blogging sejak tahun 2005 dulu.

Waktu pertama kali hadir tu memang kira bertuah lah sebab boleh bawa balik sebuah iPad Mini melalui cabutan bertuah. Selepas tu hadir #SBBYeos2014 tidak dapat apa-apa. Hahaha, kurang bertuah kot masa tu. Tetapi bawa balik sedikit pengalaman kurang enak dan tak payahlah nak ulang cerita sebab sudah blog tentangnya selepas balik itu.

#SBB2015 aku tidak dapat turut serta sebab sudah pindah balik ke Kedah dan untuk turun ke Kuala Lumpur agak sukar sedikit kerana kos dan tarikh #SBB2015 tidak mengizinkan. Rasa terkilan jugalah tidak dapat berkenalan dengan blogger-blogger baru.

Tika itu aku mula nampak bahawa tidak menjadi warga KL terasa agak tersiseh dan ketinggalan kerana majoriti aktiviti melibatkan blogger tertumpu sekitar Bandaraya KL. Peluang untuk menghadiri event-event anjuran pihak-pihak tertentu banyak sudah tidak dapat diikuti kerana faktor jarak dan masa.

Syukurlah pada 2016 ini Allah berikan rezeki untuk hadir semula ke #SBB2016 yang akan diadakan di Dewan Campbell, Jalan Dang Wangi, Kuala Lumpur. Awal-awal lagi sudah daftar sebaik sahaja keluar maklumat tentangnya. Rasanya dalam first 50 lah kot sebab tidak ada list nama siapa yang dah daftar.

Semasa tulis posting ni semuanya dah siap diatur. Perjalanan ke Kuala Lumpur dan balik dah urus dengan pembelian tiket ETS. Naik ETS sebab dah dapat diskaun 50% sebagai warga emas. Hotel pun sudah booking dan bayar melalui Agoda.

Menghidiri perhimpunan seperti #SBB2016 itu sebenarnya ialah medan untuk menjalinkan hubungan silatulrahim. Tak kiralah mengeratkan lagi silatulrahim dengan mereka yang sudah dikenali atau menjalin silatulrahim dengan blogger yang baru. Selain itu ia juga merupakan medan menimba ilmu dan berkongsi ilmu daripada mereka yang dikira otai dan berbisa dalam dunia blogging.

SBB2016

Kepada Team Denaihati didoakan majlis akan berlangsung dengan suasana meriah, mesra dan jayanya.

Happy Chinese New Year & Hari Wilayah Persekutuan

31 January 2014

First its the Chhinese New Year today and I would like to wish all Chinese wherever you are, a very Happy and Prosperous Year ahead. This year will be the year of the horse and I was born in the year of the horse too.

Chinese-New-Year-2014-Horse-Wallpaper-..

1 February 2014

The second day of the Chinese New Year and its the Federal Territory Day. Happy Hari Wilayah to all those who are in all the three Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan and Putrajaya.

The Federal Territory Ministry had arranged activities to be celebrated throughout the month of February.

WP KL WP labuan wp pj

Homestay – The Regalia Studio In The Heart Of KL

At the point of writing this post, Visit Malaysia Year 2014 (#VMY2014) is just round the corner. With one year of welcoming tourist from all over the world, and not forgetting domestic tourism, Malaysia is gearing towards tourist  swarming into the country to catch the culture, nature, adventure and diversity of Malaysia and her hospitality dubbed as Malaysia Truly Asia.

Malaysia has abundance accommodation to present to visitors and tourist to cope with the high volume of tourist for #VMY2014. There are varied places to stay from 5 Star and Signature Hotels to Bed and Breakfast not to mention Homestays that had been promoted widely by the authority to get tourist and visitors close to what Malaysia has to offer in terms of her diversity and real life of Malaysia.

Homestays in Malaysia spread out mostly outside the hustle and bustle of city life to bring guest closer to real life of Malaysia. However for those who still want to stay in the city, there are homestays too within or around the city boundary. So do you want to enjoy a view like this from your Homestay?

RegaliaThen opt to stay at The Regalia Studio, a comfortable homestay within the heart of Kuala Lumpur city  and just next door to Putra World Trade Centre (PWTC). It also facilitate  easy access to public transport, the Rapid KL Light Rail Transit at PWTC station and Keretapi Tanah Melayu‘s Putera Komuter Station besides taxis and city buses.

ImageEventhough a Homestay status, but being an apartment with 500 sq ft of space, the facilities provided for guest is nothing less than a standard hotel room but more than you paid for. guest has the whole apartment for themselves throughout the stay including all facilities provided, including a spacious living room, TV, fridge, air conditioning, queen size bed , single bed and even the baby cot for infants

The kitchen has the basic facilities and utensils where guest can cook or heat up their food in the microwave oven provided. A washing machine is also available to wash your dirty linen. 

Regalia1Other facilities provided and accessible to guest are the two swimming pools, one at Level 5 and another,  the Sky Lounge Infinity Pool with Free WiFi @ 37th Floor. Do not miss this opportunity to soak into the cool water while at the same time fascinate yourself with the breathtaking panoramic view of KL Golden Triangle, including KL Twin Tower,  KL  Tower and other skyscrapers scattered around the city especially after night fall.

regalia4

Kids can enjoy their children fun at the playground while others can enjoy the mini garden. Seperate Surau’s for Male and Female are also provided besides the steam room, paid laundry and even a mini gym.

Regalia10Regalia5Regalia6Regalia7Regalia9

RATES

Weekdays (Monday- Thursday) – MYR 150 a night
Weekend (Friday- Sunday)         – MYR 180 a night

Booking/enquiries e-mail to  roomshortstay@gmail.com

With all the amenities and facilities provided what more can we ask for from a very comfortable Homestay at just RM150-RM200 a night. At that rate it might just be a budget or a 2 Star hotel with just a room and roof to lay your tired body after a hectic day in the city.

More photos of the homestay can be viewed HERE and their FACEBOOK.

WHY I WISH I CAN EXPERIENCE STAYING THERE

After looking at the photos and reading the experience of one guest  who had stayed at The Regalia, I am excited to bring along my family to stay a night or two to enjoy apartment living in the heart of Kuala Lumpur. I know I can’t afford to buy and own such property so, once in a while sharing the excitement from the opportunity given can be considered a worthwhile experience.  Not everyone can enjoy the breathtaking panoramic view of Kuala Lumpur city while chilling or soaking in an infinity swimming pool such at The Regalia.


THE ADDRESS

Regalia Residence
No.2 Jalan Anjung Putra
Off Jalan Sultan Ismail
50480 Kuala Lumpur

GPS Coordinates : 3.16431, 101.69246
Cik Hanizah : +60 16-656 0047
CREDIT : All photos and information are from their Facebook page.

Internet To Income Seminar

I attended a seminar recently and learn that Financial Freedom means Passive Income is more than Expenditure. Passive Income can be generated from Investments, Business and from the Internet.

The easiest and hassle free is from Internet Marketing since you just need a a laptop or PC and an internet connection. With just a few understanding on how it works, one can already start own a passive income anytime and anywhere.

There will be one 2 Day Seminar to Learn about How To Make Money by Affiliate Marketing. This seminar will be managed by one of Malaysian successful Internet Marketer, Patric Chan and to be held in Kuala Lumpur.

Internet To Income  by Patric Chan
Internet To Income by Patric Chan

I have registered myself since the fee is affordable and I was on of the early bird.

If you want to be there too before the fee increased, click HERE

My First Experience On Malindoair

Malindoair is the new kid on the block budget airline in Malaysia. It took to the sky in mid March 2013 with its tagline “Not just Low cost“. Malindoair is a venture of two parent companies- the National Aerospace and Defence Industries (NADI) of Malaysia and Lion Air from Indonesia.

During my recent flight from Kuala Lumpur to Kuching, I can see that the new service can really attract passengers from other airline in the country. During the first month of operations, Malindoair had served 50,000 passengers and doubled in the second months. The article that appeared in Convergence’s Aug-Sept Issue 2013 mentioned that it has already served close to 170,000 passenger. Malindoair operates from KLIA and also Subang Skypark.

Malindoair is a cross between a full service airline and low cost one, creating a new class of airline. It has Economy class and also Business Class. The comfort of the economy class is in its 32 inches spaces between seats and gives ample leg room, in-house movies and even snacks that can compete with other budget airlines. They has a fleet of 7 planes – 2 ATR 42/72 turbo props planes and 5 Boeing 737s

Check in was at counter F 14 – F16 on Level 5 that is the Departure Level.

 

Whats inside? Bring along your headphone and listen to music or the sounds of the in house movie you are watching during flight. If your phone or mobile gadget is running out of battery get your USB charging cable and plug in to the port below the screen in front of you.

View from seat 33F on Malindoair
View from seat 33F on Malindoair
Malindoair LCD Screen for In House Entertainment
Malindoair LCD Screen for In House Entertainment

DSCF4733

Isteri MatYeo Maki Hamun Pengawal -Update

Hari ini tersebar dalam Faebook video isteri pemain bolasepak Johor DT asal dari Kelantan tu, memaki hamun Pengawal Keselamatan.

Sedih juga tengok perangai seorang wanita yang masih muda memaki hamun seorang orang tua yang mungkin sama usia dengan bapanya sendiri. Dapat juga dilihat kelibat pemain Kelantan itu dalam rakaman tersebut. LIHAT VIDEO SINI

Sesiapa yang mendengar pun akan rasa kesal dengan sikap isteri pemain bola tersebut kerana Pengawal Keselamatan itu hanya menjalankan tugasnya menjamin keselesaan orang ramai.

Janganah anggap dia pemain bolasepak terkenal, ada keistemewaan tersendiri.

UPDATE

Susulan penyebaran video berkenaan, isteri Norsharul telah memohon maaf kepada rakyat Malaysia.

Siti Aisyah dan Norsharul Idlan Talaha
Siti Aisya Adam dan Norsharul Idlan Talaha. Foto diambil dari SINI

Kuala Lumpur: “Dengan rasa rendah diri, saya minta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia atas tindakan saya sehingga menimbulkan kemarahan semua pihak.

 
“Saya percaya, kebenaran kes ini akan terbongkar. Tolong jangan hukum saya tanpa mengetahui apa yang berlaku,” kata Siti Aisya Adam, 24, isteri kepada pemain bola sepak negara, Norshahrul Idlan Talaha, ketika mengulas mengenai video dia bergaduh dengan pengawal keselamatan kini tersebar luas. Baca SINI selanjutnya.

MSMW2014 Soft Launch @ Berjaya Times Square

Received a late invitation to the event scheduled on 19 September 2014.

The MSMW2014 soft launch was  held at Manhattan 3, Berjaya Times Square at 4.00. The event was officiated by The Hon. Minister of Multimedia and Communication, Datuk Seri Shabery Cheek.

MSMW2014 will be held from 24th-28th February 2014 at The Royal Chulan on Jln Conlay.

You can get more info at Social Media Week. Or go to MSMW2014 Facebook

MSMW2014
Soft Launch of MMW2014 at Berjaya Times Square Photo credit MSMW2014 Facebook